lørdag 27. juni 2015

Fiskelykke med modifisert sluk


Kjøpte et lass sluker på tilbud for noen år siden men har aldri brukt dem siden fargene var helt feil.


Denne for eksempel...

Jeg har tidligere fikset opp gamle slitte sluker men aldri noen nye. Noen av dem har faktisk fisket godt og jeg har fått både ørret og laks på dem. Problemet med nye sluker er at man ikke får noe til å sitte på lakken og jeg giddet ikke å pusse dem ned.

Jeg testet bare med noe sølvfarget spraylakk jeg hadde liggende mest for gøy. Resultatet ble meget spennende og jeg laget et helt gjeng til sommerens sjøørretfiske.


Krakkeleringen minner sterkt om skjell og jeg tror den reflekterer lys på en mer naturlig måte en med en blank overflate.

Første test ga meg 4 sjøørreter og jeg mistet to i løpet av en totimerstur.

På andre tur fikk jeg først en undermåls og deretter denne.


2,3 kg sjøørret i toppkondisjon.

Skal teste med blank lakk for å få lakken til å bli mer holdbar. Nå mister de fargen etter et par turer og blir som denne etter kort tid.



Har senere fått mange flere sjøørreter på denne sluken.

På dorgetur utkonkurrerte den blank/blå møresild 3-1 under forhold som vi normalt har brukt møresilden.

Vil helt klart ha mange av disse i slukboksen til neste sesong....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar